AC czy DC – co wybrać, co powiedzieć pracownikom?

Dla osoby, która chociaż w podstawowym stopniu zajmuje się AC czy DC jasne jest rozróżnienie między tymi dwoma pojęciami. Warto jednak pamiętać, że dla pracowników są to pojęcia zazwyczaj zupełnie obce, a ponadto często napawające niepewnością i nieufnością. Spotkałam się kilkukrotnie z tym jak HRowiec strzelał sobie w kolano organizując sesję dla pracowników, którą opisywał jako development centre, podkreślał znaczenie poznania kompetencji pracowników, możliwości zaplanowania działań rozwojowych i potencjału poszczególnych osób. I wszystko przebiegało wspaniale do czasu przekazania wyników pracownikom, podczas których okazywało się, że komuś poszło tak świetnie, że właśnie awansował na stanowisko, na które miała właśnie ruszać rekrutacja, jednemu/dwóm innym poszło na tyle słabo, że niestety DC zakończyło się rozwiązaniem umowy o pracę, a reszcie ‚średniaków’ pogrożono palcem i zaproszono na DC poprawkowe za pół roku. Żaden z pracowników nie usłyszał ani jednego słowa o swoich kompetencjach, nie zaproponowano działań rozwojowych czy korygujących – po prostu oceniono uczestników, wykonano istotne zmiany kadrowe i postanowiono straszyć DC dalej. Za każdym razem kiedy słyszę takie historie zamieram na chwilę w zdumieniu i przerażeniu zarazem trzymając kciuki za to, żeby takie działania w naszej HRowej branży jak najszybciej wymarły…

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s