‚Budowanie relacji w firmie’ – książka o budowaniu zaangażowania w zespołach

Ostatnio moją okołoHRową biblioteczkę uzupełniła kolejna wartościowa książka – ‘BUDOWANIE RELACJI W FIRMIE. Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół’. Bardzo często książki zagranicznych autorów nie dają rady w polskich realiach, ale Terry Bacon przygotował treści niezwykle uniwersalne, które wciągnęły mnie w krótkim czasie.
Każdy menedżer chce mieć efektywny zespół, w związku z tym często dostaję pytania od firm dotyczące realizacji projektów mających na celu podniesienie zaangażowania pracowników, a na szkoleniach, które prowadzę, temat zaangażowania jest zawsze przyjmowany z zaciekawieniem. Z kolei kiedy pracowałam wewnątrz firm, w działach personalnych, podnoszenie zaangażowania pracowników było tematem numer jeden wśród wyzwań zgłaszanych przez kierowników poszczególnych działów. Pytanie, które zadawałam sobie wtedy i które zadaję sobie nadal, brzmi – jak menedżerowie zespołów wpływają na zaangażowanie swoich pracowników? Oczekiwanie od osoby z zewnątrz, że zajmie się tematem zaangażowania w nie swoim zespole, nie jest najlepszą drogą, którą można obrać. Osoba z zewnątrz może nam wskazać drogę, może pomóc, ale to w rękach menedżera danego zespołu są najważniejsze narzędzia pozwalające na budowanie zaangażowania pracowników. 
Książka którą dziś się z Wami dzielę, jest w mojej ocenie zbiorem cennych wskazówek, jak przy wykorzystaniu codziennej pracy i relacji wpływać na podnoszenie zaangażowania pracowników. Już sam tytuł wiele mówi, wskazuje, że podstawą jest budowanie relacji w firmie – jest to początek wszystkich działań i obszar, na który w znaczącym stopniu ma wpływ menedżer. To, czy dostrzegamy swoich pracowników, czy zwracamy uwagę na ich sukcesy, czy doceniamy realizowane przez nich zadania – jest początkiem budowania ich zaangażowania.
Chcąc zająć się w firmie tym tematem, warto pamiętać o tym, że na zaangażowanie pracowników składa się kilka obszarów. Zgodnie z trójczynnikowym modelem powinniśmy wziąć pod uwagę następujące elementy: poczucie przynależności do organizacji, satysfakcję z pracy oraz zaufanie do menedżerów i ich roli
Opracowanie własne na podstawie:
(Mullins L. ‚Management and organizational behaviour’, Pitman Publishing, London, 1993)

W firmach nie zawsze spogląda się na temat zaangażowania biorąc pod uwagę wszystkie czynniki, nierzadko zapomina się o elemencie związanym z rolą menedżera. Tym bardziej cieszy, że są książki, które dają kilka wskazówek jak się do tego przygotować. Terry Bacon pozwala odpowiedzieć sobie na pytanie czy jesteśmy osobą godną zaufania oraz jakie elementy mają na to wpływ. Pokazuje także jak ważne jest okazywanie empatii, jak powinna wyglądać troska z poziomu menedżera i jak stymulować pracowników do rozwoju. Całość jest istotnym początkiem do tego, aby zacząć właściwie podchodzić do tematu budowania zaangażowania w firmie…dalej pozostaje tylko tworzyć skuteczne narzędzia, które wesprą menedżerów.   
Jeśli chcecie poczytać, zapraszam do księgarni po Wasz własny początek na drodze do budowania relacji w firmie :)
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s