Jaką propozycję wartości zaprojektowałeś dla swojej marki?

Uwielbiam szukać książek nie-HRowych, które mówiąc o marketingu, sprzedaży, biznesie, pokazują ścieżki, którymi można później dreptać w HRowych butach. Czasami można z tego dreptania wyznaczyć kierunek, który zbuduje nam realną korzyść i przyniesie coś zupełnie nowego. Tak jest chociażby w przypadku książki Projektowanie Propozycji Wartości.

Jeśli zastanawiacie się nad tym jak przygotować swój biznes, pomysł, produkt, markę, aby dała radę na rynku, ta książka przyniesie Wam masę podpowiedzi i realnych narzędzi. Właśnie to w dużej mierze świadczy o wyjątkowości tej pozycji – autorzy dają nam wskazówki krok po kroku, pozwalają ćwiczyć, próbować, przeglądać case study. Żeby ułatwić proces przechodzenia kolejnych kroków na przykładzie własnego pomysłu, możemy dodatkowo korzystać z przygotowanych arkuszy online na dedykowanej stronie strategyzer.com.

Za co uwielbiam tę książkę? Za mapę wartości, uczenie rozumienia profilu klienta, pokazanie różnych podejść do formułowania wartości naszej firmy, czy oferty. Za to, że jeśli sami pracujemy nad naszą marką, często nie myślimy o tym jak nasz produkt czy usługa odnosi się do potrzeb, oczekiwań i bolączek klienta. O ile z mówieniem językiem korzyści zazwyczaj radzimy sobie dobrze, o tyle zdarza się, że nie wiemy jak do tych korzyści dojść, gdyż nie zastanawiamy się co jest głębiej.

Cały proces projektowania wartości podzielony jest na 4 etapy i przechodząc przez nie systematycznie krok po kroku, wypracowujemy z koncepcyjnego chaosu realne wartości dla naszej marki. W pierwszym kroku poznajemy narzędzia, aby następnie projektować nasze wartości. W kolejnym etapie testujemy je, aby następnie dowiedzieć się, że praca nad wartościami jest ciągłym procesem. Wartości muszą ewaluować, bo zmienia się rynek oraz nasi klienci, także praca ta w zasadzie jest ciągłym procesem.

Dlaczego piszę o tym w miejscu dla HRowych głów? Weź tę książkę do ręki i spróbuj przejść z nią przez swoją markę pracodawcy, przez EVP, które oferujesz, przez to, co planujesz wprowadzić i zrealizować. Zacznie dziać się magia.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s