Feedback i inne brzydkie słowa – ładna książka o informacji zwrotnej

Książek i poradników o informacji zwrotnej jest bardzo dużo, ale takich, do których warto sięgnąć, nie ma aż tak wiele. „Feedback (i inne brzydkie słowa)” zdecydowanie jest pozycją, która powinna zagościć na każdej półce – zarówno tej HRowej, jak i tej menedżera.

To co było dla mnie pozytywnym zaskoczeniem w tej książce, to fakt, że porusza nie tylko temat przekazywania informacji zwrotnej, ale na równi podejmuje temat przyjmowania feedbacku. Nieczęsto mówi się o tym, że na informację zwrotną trzeba być gotowym, nie każdy, nie zawsze i nie w każdej formie jest w stanie ją przyjąć. Dotyczy to zarówno kwestii oceny, rozwoju, czy np. informacji zwrotnej po procesie rekrutacyjnym. Dlatego też warto doczytać rozdział o tym jak przygotować się do udzielania informacji zwrotnej i jak sprawdzić czy druga strona jest na nią gotowa.

Niezwykle ciekawa jest dla mnie także część ‚Co nam mówi nauka’. Jestem wielką entuzjastką badań, analiz i danych, także zawsze takie zagadnienia przyciągają mnie w pierwszej kolejności. W kontekście feedbacku znajdziemy tu cenne informacje dotyczące możliwego zachowania poszczególnych osób. Możemy być nastawieni na trwałość lub na rozwój – od tego w dużej mierze zależy na ile ważna jest dla nas informacja zwrotna i na ile będziemy otwarci na jej przyjmowanie. Warto doczytać o tym zdecydowanie więcej, zarówno dla zrozumienia swojego sposobu działania, jak i przygotowania się na różne scenariusze, które mogą pojawić się po drugiej stronie.

Kolejna rzecz, która zatrzymała mnie na dłuższą chwilę podczas lektury tej książki, to rozgraniczenie między uznaniem, a pozytywnym feedbackiem, które bywają mylone lub utożsamiane, a nie zawsze są tym samym. Zrozumienie różnicy w podejściu do tych zagadnień pozwoli właściwie stosować informację zwrotną i zrozumieć schemat jej oddziaływania.

Nie chcąc Wam spojlerować całej tematyki książki, abyście mieli radość z jej czytania, dodam tylko, że jest jeszcze co najmniej kilka zagadnień, które zwracają uwagę i wnoszą wartość. Dla mnie zdecydowanie były to:
– tematyka zaufania
– opisane trzech sztandarowych haseł feedbacku, które zapewniają, że jest właściwy i skuteczny
– sztuka dostrzegania
– budowanie więzi.

Jest to jedna z książek, które systematyzują wiedzę, dają nam zupełnie inną perspektywę, a części osób zbudują solidny fundament do udzielania informacji zwrotnej. Polecam zarówno działom HR, menedżerom, jak i w zasadzie chyba każdej osobie, bo sporą część zagadnień z powodzeniem można wykorzystać także w prywatnym życiu.

Książkę znajdziecie tutaj: Feedback (i inne brzydkie słowa)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s